Szkoła Podstawowa w Sokołowie

Tutaj powinien być opis

Podsumowanie projektu "Mały Miś w świecie literatury"

Oddział przedszkolny w roku szkolnym 2023/2024 brał udział w ogólnopolskim projekcie „ Mały miś w świecie wielkiej literatury”. Akcja ta, to ogólnopolskie wydarzenie w ramach którego miłość do czytania przekazywana jest najmłodszym w przedszkolach. Nauczyciele przedszkola oraz rodzice czytają przedszkolakom książki. Organizatorem jest grupa MAC S.A. Głównym celem projektu jest rozwijanie i promowanie czytelnictwa. W I semestrze zrealizowane zostały trzy moduły projektu: „ Czytamy razem z małym misiem”, „ Misiowa wyspa talentów”, „ Logorytmiczne misiowanki”.  W module „Czytamy razem z małym misiem”, zadaniem dzieci było wybranie grupowej maskotki – Misia, któremu nadano imię Miecio. Wyposażono go w dzienniczek podróży, do którego rodzice wpisywali tytuł przeczytanej misiowi bajki, a dziecko wykonało pamiątkowy rysunek. Moduł „ Misiowa wyspa talentów” to moduł, w trakcie którego dzieci poszukiwały z Małym Misiem swoich mocnych stron oraz wzmocniły poczucie własnej wartości. Dowiedziały się, utwierdziły  się w przekonaniu, że każdy ma swój talent i swoją predyspozycję. Dzięki opowiadaniom odbyły  podróż po sali zamienionej w Wyspę Talentów, gdzie  czekały  na nie zadania dostosowane do ich wieku i możliwości. Talenty czyli predyspozycje i zainteresowania dzieci zostały  przedstawione jako skarby, które należy  ciągle odkrywać i rozwijać. Moduł „ Logorytmiczne misiowanki” został  przeprowadzony na postawie zaproponowanych  zajęć logorytmicznych.  Ich przebieg został  oparty na podstawie opowiadania o Misiu Mieciu

W II semestrze dzieci zdążyły zrealizować kolejny moduł „Misiowy zabawnik”, dzieci wraz Małym Misiem stworzyły  międzypokoleniowy  zabawnik. Zawiera  on zbiór zabaw, w które bawili się nasi dziadkowi i rodzice, kiedy byli mali. Dzieci „przetestowały ” zaproponowane zabawy i zilustrowały  zabawnik.

 Następnym realizowanym modułem to moduł: „Mały miś uczy wrażliwości”. Mały Miś zaproponował  dzieciom zabawy uwrażliwiające je na problemy osób niepełnosprawnych, kształtujące postawy tolerancji, akceptacji, wrażliwości i gotowości służenia pomocą. Dzięki uczestnictwu w Dniu Kolorowej Skarpetki oraz Światowym Dniu Świadomości Autyzmu przyczyniamy  się do kształtowania u przedszkolaków właściwych postaw prospołecznych oraz przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu.

 Ostatnim realizowanym modułem był moduł: „Mały Miś -Europejczyk” w którym głównym zadaniem dzieci było  zapoznanie się z bajkami i baśniami z różnych zakątków Europy. Wspólnie z Małym Misiem spróbowaliśmy sami napisać bajkę związaną tematycznie z miejscem ich zamieszkania. Tworzenie utworu poprzedził  spacer  po najbliższej okolicy w poszukiwaniu literackich inspiracji.