Szkoła Podstawowa w Sokołowie

Tutaj powinien być opis

„ Mały miś w świecie wielkiej literatury”

Oddział przedszkolny w roku szkolnym 2022/2023 brał udział w ogólnopolskim projekcie „ Mały miś w świecie wielkiej literatury”.  To akcja  o zasięgu ogólnopolskim wydarzeniu w ramach którego miłość do czytania przekazywana jest najmłodszym  w przedszkolach. Nauczyciele przedszkola oraz rodzice czytają przedszkolakom książeczki.  Takie czytanie wspomaga wychowanie w wrażliwości , kształtowanie właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego i dbałości o zdrowie – codzienne czytanie dzieciom pomaga w poszukiwaniu ww. wartości  postaw w utworach literackich . Organizatorem jest grupa MAC S.A. Głównym celem projektu jest rozwijanie i promowanie czytelnictwa. W I semestrze zrealizowane zostały trzy moduły projektu: „ Czytamy razem z małym misiem”, „ emocje w życiu codziennym”, „ Zmisiowane zajęcia”.

 W module „Czytamy razem z małym misiem”, zadaniem dzieci było wybranie grupowej maskotki – Misia, któremu nadano imię EDEK. Został wyposażony  w dzienniczek podróży, do którego rodzice wpisywali tytuł przeczytanej misiowi bajki, a dziecka zadaniem było wykonać pamiątkowy rysunek.  Moduł „ Zmisiowane zajęcia” to moduł nietypowy- dzieci przeprowadziły eksperyment. Zadanie miało na celu  planowanie zajęć przez dzieci, wdrażanie do samodzielności a także rozwijanie zdolności i zainteresowań dzieci.

Moduł „ emocje w życiu codziennym”, to opowiadania A. Konefał: „Gdzie mieszka złość? , „Po deszczu zawsze wychodzi słońce” (smutek), „Nie bój się, Misiu” (strach) oraz „Nieśmiałość” . Dzieci poprzez zabawę rozróżniały emocje i uczucia przyjemne i nieprzyjemne. Pokazywały uczucia  za pomocą mimiki twarzy,  postawy ciała i gestów. Odnajdywały  emocje na planszach .

W II semestrze dzieci zdążyły zrealizować kolejny moduł „Mały miś i zdrowe nawyki”, w którym głównym zadaniem było samodzielne przygotowanie – skomponowanie posiłku inspirowanego bajką. Najważniejszym celem modułu  było rozwijanie u dzieci zdrowych nawyków. Dzieci poznają misiową definicję nawyku i wspólnie zastanawiają się , jakie nawyki służą zdrowiu. Wspólne zbudowanie piramidy zdrowia.

 Następnym realizowanym modułem to moduł: „Spacerki literackie” w którym dzieci zaprojektowały wspólnie z nauczycielem „spacerową torbę”, zawierającą przyrządy  Małego Misia, np. „obłoczkownik” czy „łapacz uśmiechów”. Takie wyposażenie zabieraliśmy na  spacery, w celu obserwowania otoczenia, i rozwiązywania zadań literackich.

Ostatnim realizowanym modułem był moduł: „Pamiętnik Naszej grupy”. Podczas zajęć dzieci dowiedziały się czym jest kronika ,pamiętnik. Wspólnie oglądały stare i nowe albumy oraz kronikę szkolną,  gdzie  wspominaliśmy wydarzenia z poprzednich lat. Na koniec dzieci samodzielnie wykonały kartki z pamiętnika na zapisanie wspomnień.