
Innowacja pegadogiczna "Nauczanie przez kodowanie"
W roku szkolnym 2021/22 realizowano w świetlicy innowację pedagogiczną „Nauczanie przez kodowanie”. Głównym założeniem tej innowacji była nauka kodowania i programowania z użyciem mat do kodowania, gier planszowych, kart pracy i generatora kodu. Podstawowym jej celem było przekazanie podstaw programowania poprzez doświadczanie i zabawę.
Tematyka zajęć obejmowała:
- kodowanie graficzne;
- szyfrowanie harcerskim szyfrem „Czekoladka”;
- tworzenie własnych kart z użyciem generatorów on-line;
- projektowanie kodów QR.
Realizacja zamierzonych w innowacji celów pozwoliła wyposażyć uczniów w nowe umiejętności, które z pewnością będą im przydatne w dalszym procesie kształcenia. Dzieci uczęszczające na zajęcia miały możliwość poszerzenia wiadomości z zakresu informatyki, uczyły się praktycznego wykorzystania programowania, doskonaliły swoje umiejętności z zakresu komunikacji interpersonalnej oraz współpracy w grupie. Innowację „Nauczanie przez kodowanie” wyróżniała atrakcyjność i nowoczesność stosowanych środków dydaktycznych. Zajęcia były ciekawą alternatywą na spędzanie czasu wolnego w świetlicy szkolnej.
Opracowała: E.Jackowska