Szkoła Podstawowa w Sokołowie

Tutaj powinien być opis

XVIII Edycja Programu InstaLing dla Szkół

 

Szkoła Podstawowa w Sokołowie przystąpiła do kolejnej, XVIII Edycji Programu InstaLing dla Szkół. InstaLing jest aplikacją, która umożliwia uczniom szybką naukę słówek, a nauczycielom wgląd w szczegółowe raporty o systematyczności ich pracy oraz dostęp do narzędzi do oceny wyników. Jest to innowacyjne narzędzie pomagające podnieść skuteczność nauczania języka poprzez systematyczne utrwalanie słownictwa w codziennych sesjach. Przyswajanie słownictwa jest podstawowym elementem nauki każdego języka obcego. Dla wielu uczniów jest to najtrudniejszy element nauki, najżmudniejszy i wymagający najwięcej czasu. Wielogodzinna nauka, nawet jeśli występują w niej przerwy, nie sprzyja osiąganiu dobrych wyników. A tymczasem właśnie tak uczy się zdecydowana większość uczniów, zakuwając cały wieczór poprzedzający lekcję czy sprawdzian. W efekcie większość świeżo wyuczonych słówek jest zapominana już kolejnego dnia. Tymczasem można zmniejszyć nie tylko wysiłek związany z nauką, ale również potrzeby na nią czas, uzyskując przy tym znacznie lepsze efekty. Systematyczna praca po ok. 5 minut dziennie przez tydzień przynosi długofalowo znacznie lepsze efekty niż dwugodzinna sesja zakuwania. Problemem słabych wyników w nauce nie jest zatem niedostateczny czas, który uczeń poświęca na naukę, lecz nieefektywne nim zarządzanie. Uczeń rozpoczyna pracę z niewielkim zestawem nowych słówek do nauki. Nauka realizowana jest poprzez quiz, w którym uczeń dopasowuje słówka bądź frazy do zdania wyświetlonego na ekranie. Aplikacja uwzględnia więcej niż jedną prawidłową odpowiedź, pozwalając na stosowanie synonimów. W przypadku błędu wyświetlana jest poprawna odpowiedź. Aplikacja pozwala również na odsłuchanie wymowy każdego słowa, przygotowanej przez profesjonalnego lektora. Program zbiera szczegółowe informacje na temat prawidłowych odpowiedzi i błędów związanych z każdym słówkiem i dostosowuje poziom trudności do każdego ucznia indywidualnie. Dzięki temu słówka, z którymi uczeń nie ma żadnych problemów, pojawiają się rzadziej, a uczeń może poświęcić więcej uwagi tym problematycznym. Pojedyncza sesja trwa od kilku do kilkunastu minut. Zarówno rodzice jak i nauczyciele mają wgląd w raporty z postępów dzieci. Raporty obejmują systematyczność pracy i stopień opanowania materiału. Dostęp do raportów pozwala rodzicom włączyć się w motywowanie dzieci do systematycznej pracy. Szkolnym koordynatorem programu jest nauczyciel języka angielskiego Pani Katarzyna Ślązak.


Oprac.: K. Ślązak